BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 15, 2009

ZIARAH MAHABBAH 2

31 Julai 2009: PERWANIN membuat lawatan susulan ke rumah Pn. Zaleha atau lebih mesra dengan panggilan Azie. Kami mendapatkan maklumat lanjut berkenaan permasalahan beliau dan anak-anak. Azie mempunyai 10 orang anak hasil perkongsian hidup dengan suaminya, di mana dua orang anaknya diambil oleh dua keluarga sebagai anak angkat. Anak-anak Azie dalam lingkungan umur 1 hingga 15 tahun iaitu Nurul Hazirah Rozaimi (15 tahun), Nor Ira Rozairah (14 tahun), Nurul Nazurah Rozairin (12 tahun), Muhammad Sharizal (9 tahun), Nurul Fatihah (8 tahun), Nurul Aini (7 tahun), Muhammad Nabil Shah (6 tahun), Nurul Nabila (5 tahun), Nurul Nabia (4 tahun) dan Muhammad Khabil Shah (1 tahun).



Azie tidak mempunyai pekerjaan tetap. Beliau hanya membantu jirannya membuat kuih untuk jualan di bazar Ramadhan. Namun beliau tidak pernah meminta simpati orang ramai. Azie sangat beruntung kerana dikurniakan anak-anak yang ramai dan mempunyai pelbagai kemahiran antaranya jahitan, masakan, andaman dan aksesori manik dan kristal. Beliau hanya memerlukan modal untuk menjadikan kemahiran yang dimiliki sebagai sumber pendapatannya.

PERWANIN akan cuba menyediakan modal untuk Azie memulakan perniagaan beliau. Beliau tidak perlu mencari pekerjaan di luar tetapi berniaga dari rumah sahaja. Ini bagi memudahkan beliau menjaga anak-anaknya yang masih kecil dan memerlukan perhatian penuh dari beliau selaku ibu dan bapa.

Bagi insan-insan di luar sana yang ingin turut membantu dan memberi sumbangan, silalah masukkan sumbangan anda ke akaun Maybank atas nama PERWANIN 551306719896




Nurul Nabila dan Nurul Nabia


Azie dan anak kecilnya, Muhammad Khabil Shah

0 comments: